عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2081     

حکم اضافه نمودن شهادت بر ولايت اميرالمؤمنين (ع) در اذان و اقامه چیست؟

استفتاء:

حکم اضافه نمودن شهادت بر ولايت اميرالمؤمنين (عليه آلاف التحية و الثناء) و فرزندان گرامی ایشان در تشهد نماز چيست؟ در اذان و اقامه چطور؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ شهادت به ولايت اميرالمؤمنين (علیه السلام) بعد از شهادت به رسالت در اذان و اقامه از مستحبات اكيده و از شعائر مذهبى است و شيعيان نبايد آن را ترك نمايند.

موارد مرتبط اگر بخشی از اذان و اقامه در جماعت از يك نفر و بقيه از ديگری باشد حکم چیست؟ اگر صبى مميز براى نماز جماعت ديگران اذان و اقامه بگويد، كافى است يا خير؟ حکم نماز خواندن در حرم ائمه (ع) در صورتیکه فرد پشت به ضریح باشد چیست؟ حکم نماز کسانی كه به زبان عربى مسلط نيستند، چیست؟ دلیل وجوب کلی قصر نماز به استثنای مواردی چیست؟ آيا با بودن روحانی در مسجد، يك غير روحانى مى تواند اقامه جماعت كند؟ اگر در نماز سهواً به جاى ذكر سجده، ذكر ركوع گفته شود يا برعكس،حکم چیست؟ حکم نماز خواندن در مسجدی که زمین آن تصاحب شده است چیست؟ اگر در مکانی نماز بخوانیم و بعدا بفهمیم قبله صحیح نبوده است، حکم چیست؟ حکم كسى که ركوع را فراموش و به سجده برود چیست؟
نظر شما :
captcha