عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2053     

توصيه اى براى نجات از مفاسد و اعتياد که دامنگير كشور اسلامى گرديده است.

استفتاء:

براى نجات از وضعيتى كه امروز مانند مفاسد و اعتياد دامنگير كشور اسلامى گرديده چه توصيه اى داريد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ با وضعى كه در مملكت از فساد و تباهى و مفاسد عظيمى كه از رواج مواد مخدر (ترياك، هروئين) رسيده است و با اهميتى كه اسلام به اجتماع امت اسلامى و سلامت افراد مى دهد من به عنوان حاكم شرع استعمال مواد مخدر را مطلقاً حرام مى كنم و لازم مى دانم بر افرادى كه مبتلاى به اين بلاى اجتماعى هستند; حتى المقدور آن را ترك نمايند و اگر امكان ترك نيست; كم كنند و بر دولت لازم است به هر نحو ممكن براى جلوگيرى و ترك اعتياد اقدامات لازم را انجام دهد. و چنانچه بودجه مملكت وافى نباشد من اجازه مى دهم از سهم مبارك امام ـ ارواحنا فداه ـ و ساير وجوه شرعى از مؤمنين گرفته و مصرف نمايند همچنين از ارشاد و راهنمايى دريغ ننماييد خداوند تبارك و تعالى به همه توفيق عنايت فرمايد.

موارد مرتبط آيا بر والدین لازم است که فرزندانشان را براى ادای نماز صبح از خواب بيدار كنند؟ آیا صحبت کردن درباره اشتباهات مسئولین كشور غیبت محسوب می شود؟ غیرت مطلوب، ناراحت شدن از اعمال غیر شرعی است. در هر مورد که احتمال تأثیر در ترک منکر داده شود نهی از منکر واجب است. آيا سرمه كشيدن و بلند کردن موى سر براى مرد در اين زمان هم، مستحب است؟ آيا مسلمان مى تواند براى غير مسلمان كار کند؟ كذب حرام است. جدى يا غير جدى، شوخى يا غير آن، در حرمت مساوى است. آيا زدن طفل به خاطر تأديب، براى معلم و والدين جايز است؟
نظر شما :
captcha