عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1729     

آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟

استفتاء:

آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب اسلامى را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ چه مجازاتى بايد براى آن ها اعمال شود؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ نهى از منكر بر عموم افراد و در رأس آن ها بر حاكم اسلامى لازم است و چنانچه بدون تعزير، نهى از منكر اثر نكند بر خصوص حكومت اسلامى لازم است مجازات هايى را به عنوان تعزير به نحوى كه صلاح مجتمع بداند تعيين نمايد. درثانی در مجازات ها افراد غير مأمور نبايد دخالت نمايند، چون هرج و مرج مى شود.

موارد مرتبط حکم استفاده خانم ها از لباس هايى كه به تن مى چسبند چیست؟ جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند. آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ حکم خانمی که با داشتن چادر بالاتر از مچ دست و یا جلوی موهایش پیدا است چطور باید با حجاب باشم حتی در شرایطی که اطرافیانم مسخره ام می كنند؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟ فلسفه‏ حجاب چیست؟
نظر شما :
captcha