عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1717     

حکم دیدن فیلمهای سینمایی خارجی که زنان در آن ها بی حجاب هستند چیست؟

استفتاء:

در جوامع اروپايى و غربى و حتى عربى نوع پوشش خانم ها نسبت به قبل تغيير كرده و در عرف آنها خانم ها با دامن هاى كوتاه و تا بالاى زانو ظاهر مى شوند اين مسأله در فيلم هاى آنها هم موجود است. حكم نگاه كردن به فيلم هاى سينمايى آن ها به صورتى كه موضوعش غير اخلاقى نيست و مثلا جنگى يا پليسى است چه مى باشد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ نگاه كردن به فيلم هايى كه بدن زن هاى مسلمان را نشان مى دهد ولو پا باشد جايز نيست، و اما زن غير مسلمان چنانچه نگاه كردن با قصد ريبه باشد جائز نيست والا به مقدار مختصر مانند سر و گردن و دست تا مرفق و مرتبه پائين پا جايز است و زيادى جايز نيست.

موارد مرتبط حکم پخش کردن فيلمهای عروسی و ميهمانی های مردم در جامعه چیست؟ حکم به تصوير كشيدن داستانهايی كه دستمايه آنها تخيل و اوهام است چیست؟ نگاه کردن به فیلم اختلاط مردان و زنان بی حجاب چه حکمی دارد؟ حكم پخش و نشر و خريد و فروش عكسهای رنگی زنهای هنر پيشه چیست؟ آيا زن مى ‏تواند با كلاه گيس نقش زنان بى حجاب را بازى كند؟ حکم تماشای فيلم‏هاى جنسى به منظور تعليم و تعلم مسائل آن چیست؟ حكم دیدن برنامه‏هایى كه بدحجابى دارد، در صورتى كه در بیننده تغییر پیدا شود.
نظر شما :
captcha