عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1671     

اگر همسرم مهریه اش را ببخشد می تواند دوباره بازخواست مهریه کند؟

استفتاء:

اگر همسرم مهریه اش را ببخشد می تواند دوباره بازخواست مهریه کند؟ اگر طلاق بخواهد و دلیل قانونی برای طلاق نداشته باشد تکلیف من چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ زنی که مهریه اش را بخشیده دوباره حق بازخواست مهریه را ندارد و چنانچه طلاق می خواهد از خود شما تقاضا کند شما هم با انصاف رفتار کنید، زنی که می گوید شما را نمی خواهم حتما طلاق بدهید چون با این شرایط قطعا زندگی خوب و آرامی نخواهید داشت.

موارد مرتبط در طلاق خلع آيا زن می‌تواند بعد از طلاق از بذل خود برگردد و طلاق لغو شود؟ درصورت درخواست شوهر در زمان عقد آیا واجب است زن تمکین کند؟ آیا مرد در حال عده طلاق بائن، مى تواند زن را به عقد دائم يا موقت خويش درآورد؟ آیا در طلاق رجعى، زوج میتواند بجاى رجوع در زمان عده، زوجه مطلقه را متعه كند؟ زن میتواند درصورت بدخلقى زوج شرط كند که براى طلاق خود وكالت داشته باشد. اگر زن مهر خود را به شرط ازدواج مجدد نکردن زوج به وی ببخشد و زوج تخلف کند. آيا زوج ملزم به پرداخت مهریه سنگینی که در توانش نیست، می باشد؟ آیا زوج در ضمن نكاح می تواند شرط كند كه زوجه باید پوشيه داشته باشد؟ آیا زن می تواند برای اینکه عده اش زودتر خاتمه یابد آمپول یا قرص استفاده کند؟ اگر بعد از ازدواج معلوم شود دختر باکره نیست، شوهر می تواند وی را طلاق دهد؟
نظر شما :
captcha