عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1660     

اگر زن از بیماری مرد قبل از ازدواج مطلع باشدو بعد از ازدواج دچار عسر و حرج شود.

استفتاء:

در صورتی كه زن از بیماری مرد قبل از ازدواج اطلاع داشته باشد و بعد از ازدواج به علت آثار بیماری دچار عسر و حرج شود آیا اطلاع وی از بیماری حق وی را برای تقاضای طلاق از بین می برد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ تقاضای طلاق احتیاج به حق ندارد هر وقت بخواهد زن می تواند تقاضای طلاق دهد اما ملزم شدن مرد به طلاق احتیاج به مقدماتی دارد مانند ندادن نفقه که زن حق طلاق گرفتن را دارد ولی به نظر من عسر و حرج باعث الزام نمی شود.

موارد مرتبط اگر زن بگويد آلت شوهرش كوتاه است، آیا از موارد فسخ ازدواج محسوب می شود؟ در صورت تحقق ازدواج اجباری آيا فرزندان متولد شده ولد زنا محسوب مى شوند؟ درصورت ازدواج مرد با خواهر کسی که با او لواط کرده، آیا اولادشان حلال زاده اند؟ اگر مردی بعد از طلاق رجوع نماید و زن بی خبر از آن با مرد دیگری ازدواج کند. طلاق اكراهى باطل است و با اجازه صحيح نمى شود. اگر زن مهر خود را به شرط ازدواج مجدد نکردن زوج به وی ببخشد و زوج تخلف کند. آیا دوشيزه بالغه عاقله فاقد ولى شرعى در امر ازدواج مستقل است؟ آیا ازدواج مجدد زنی که بدون گذراندن عده با مرد دیگری صورت گرفته صحیح است؟ بعد از عقد مشخص شده که زن بیماری هورمونی دارد، آیا میتوان عقد را فسخ کرد؟ دختر غیر رشیده که عنوان فاحشه به خود گرفته برای ازدواج نیاز به اذن ولی دارد؟
نظر شما :
captcha