عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1659     

اگر دختر راضی به ازدواج نباشد آیا این صیغه از نظر شرع مقدس صحیح است؟

استفتاء:

اگر دختری راضی به ازدواج نبوده و بله را به اجبار گفته باشد و فقط بین آن ها صیغه محرمیت جاری شده باشد آیا این صیغه از نظر شرع مقدس صحیح است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ این گونه ازدواج صحیح نیست، بلی اگر دختر بعداً با رضایت امضاء کند و اجازه بدهد ازواج صحیح است این ازدواج را ازدواج فضولی می نامند مثل بیع فضولی.

موارد مرتبط اگر زن بگويد آلت شوهرش كوتاه است، آیا از موارد فسخ ازدواج محسوب می شود؟ در صورت تحقق ازدواج اجباری آيا فرزندان متولد شده ولد زنا محسوب مى شوند؟ درصورت ازدواج مرد با خواهر کسی که با او لواط کرده، آیا اولادشان حلال زاده اند؟ آیا نگه داشتن عده برای زنی که رحمش برداشته شده لازم است؟ اگر مردی بعد از طلاق رجوع نماید و زن بی خبر از آن با مرد دیگری ازدواج کند. آیا قرار دادن مهريه های سنگین از طرف خانواده دختران اشکال شرعی دارد؟ اگر زن مهر خود را به شرط ازدواج مجدد نکردن زوج به وی ببخشد و زوج تخلف کند. اگر كسى در عقد نكاح شرط كند كه دو زن مى گيرد، آيا اين شرط صحيح است؟ آيا گرفتن و دادن شيربها جايز است؟ آيا نفقه زن بعد از عقد و قبل از تصرف به عهده شوهر است؟
نظر شما :
captcha