عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1624     

اگر زن اعتقادی به صیغه نداشته باشد و به صورت تمسخر و تفریح صیغه را بخواند.

استفتاء:

زن اعتقادی به صیغه ندارد و در رابطه قبلی اش نیز به صورت تمسخر و تفریح صیغه را خوانده که خود مطمئن نیست صیغه موقت بوده یا دائم و اینکه اگر موقت بوده زمانش را تعیین کرده یا نه، آیا صیغه صحیح بوده است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بنا بر گفته شما صیغه باطل بوده است.

موارد مرتبط عادت ماهانه قبل از بخشیدن مدت صیغه جزو ایام عده محسوب نمی شود. حکم فردی که به اشتباه دو خواهر را صیغه كرده و بعد متوجه شده است، چیست؟ آیا خود مرد میتواند یک زن خیابانی را بدون اطلاع او صیغه کند و به آن زن هم نگوید؟ آیا مرد می تواند پس از اتمام مدت صیغه، آن زن را به همسری پسرش در آورد؟ آیا مرد متاهل می تواند به دختری که می خواهد صیغه کند بگوید که مجرد است؟ مهر تعیین شده بعد از اتمام مدت صیغه موقت باطل نمی شود و باید پرداخت شود. آیا تمدید صیغه با توافق و بدون خواندن دوباره متن صیغه ممکن است؟ در صورت دخول با کاندوم آیا عده در ازدواج موقت لازم است؟ اگر زوج قبل از خواندن صیغه موقت با هم رابطه داشته باشند، صیغه صحیح است؟ در چه صورت زن در ازدواج موقت می تواند مدعی خسارت ازاله بكارت گردد؟
نظر شما :
captcha