عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1610     

آیا تمدید صیغه با توافق و بدون خواندن دوباره متن صیغه ممکن است؟

استفتاء:

اگر زوج قبل از اتمام زمان محرمیت، با توافق بخواهند این زمان را تمدید کنند آیا باز نیاز به خواندن متن صیغه می باشد یا توافق کفایت می کند (البته با شرایط جدید مهریه و مدت زمان)؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ خیر با توافق کفایت نمی کند در مورد سؤال یا صبر کنید مدت به پایان برسد یا اولی را فسخ کنید و مجددا صیغه ازدواج را بخوانید.

موارد مرتبط عادت ماهانه قبل از بخشیدن مدت صیغه جزو ایام عده محسوب نمی شود. حکم فردی که به اشتباه دو خواهر را صیغه كرده و بعد متوجه شده است، چیست؟ در سوره نساء آمده عقد باید با اجازه ولی دختر انجام شود، آیا بی اذن باطل است؟ اگر زن اعتقادی به صیغه نداشته باشد و به صورت تمسخر و تفریح صیغه را بخواند. آیا خود مرد میتواند یک زن خیابانی را بدون اطلاع او صیغه کند و به آن زن هم نگوید؟ زنی که دوباره به عقد یک مرد در می آید لازم نیست عده نگه دارد. آیا مرد می تواند پس از اتمام مدت صیغه، آن زن را به همسری پسرش در آورد؟ آیا مرد متاهل می تواند به دختری که می خواهد صیغه کند بگوید که مجرد است؟ مهر تعیین شده بعد از اتمام مدت صیغه موقت باطل نمی شود و باید پرداخت شود. در صورت دخول با کاندوم آیا عده در ازدواج موقت لازم است؟
نظر شما :
captcha