عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1589     

چه اذکاری برای عرفان و سیر و سلوک، معتبر می باشد؟

استفتاء:

علاقه زیادی به عرفان و سیر و سلوک دارم اما نمی دانم که باید چکار کنم. طبق مطالعاتی که داشتم فهمیدم که گام نخست رعایت مسائل شرعی است و بر آن تلاش دارم. برای گام بعد که ذکر است من استادی ندارم، خواستم شما برای گفتن ذکر مرا راهنمایی کنید که چه ذکری را و به چه کیفیت و تعدادی بگویم؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اذکار و ادعیه و صلوات مستحبه مخصوصه از ائمه اطهار علیهم السلام رسیده که تمام آنچه بخواهید در آن ها هست و احتیاجی به ادعیه خاص بشر که هیچ امامی آن را نفرموده است نمی باشد، کتب ادعیه معتبره زیاد است و همه چیز در آن ها هست. اگر کارتان درس خواندن باشد خود آن از عبادات با ارزش محسوب می شود.

موارد مرتبط چرا برای سلامتی حضرت ولی عصر (عج) صلوات می فرستند يا نماز می خوانند؟ طرز برخورد شیعه با سنی چگونه باید باشد؟ برای نورانی شدن قلب و روح به چه كاری روی آوریم و از كجا شروع كنیم؟ برای ایمن بودن از شر انسان های بد و شرور چه دعایی بخوانیم؟ کسی که شاهد وقوع جرم بوده موظف به معرفی مجرم به مراجع کیفری میباشد؟ آیا امر به معروف و نهی از منکر جوانان با استفاده از قوای قهریه به صلاح می باشد؟ برای دوری از دروغ گفتن چه اعمال یا ذکری را توصیه می فرمایید؟ آیا ریا در مستحبات، فقط عمل را باطل می كند یا گناه هم بر گردن فرد می باشد؟ آیا دادن وعده دروغ برای منصرف کردن شخصی که قصد خودکشی دارد جايز است؟
نظر شما :
captcha