عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1587     

تکلیف زنی که به نماز خواندن اهمیت میدهد اما شوهرش نماز نمی خواند چیست؟

استفتاء:

اگر زن اهمیت زیادی به نماز بدهد اما شوهرش نماز نخواند یا کم اهمیت باشد باید زن از مرد طلاق بگیرد یا با تغییر رفتار و اخم، مرد را امر به معروف کند؟ اگر تلاش کرد اما موفق نشد تکلیف زن چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ نهی از منکر برای زن لازم است اگر تأثیر نکرد تکلیف از زن ساقط است ولی زن نمی تواند از وظائف خود عملا کوتاهی کند.

موارد مرتبط اگر والدین رغبتی به هجرت فرزندشان نداشته باشند تکلیف فرزند چیست؟ در صورتى كه فرزند نماز نخواند پدرش مى تواند با او قطع رابطه كند؟ آيا بر والدین لازم است که فرزندانشان را براى ادای نماز صبح از خواب بيدار كنند؟ حکم رفت و آمد به منزل كسانى كه نماز نمى‏ خوانند و خمس نمى ‏پردازند چیست؟ حكم اسراف چیست؟ حکم قهر کردن که در نتیجه منجر به کینه و دشمنی می شود چیست؟ بهترین اعمال در شب جمعه، روز جمعه و عصر جمعه چیست؟ چرا برای سلامتی حضرت ولی عصر (عج) صلوات می فرستند يا نماز می خوانند؟ حكم صله رحم با اقوامی كه پدر و مادر امر به قطع رابطه با آن ها کرده اند چیست؟ حکم زن روسپی چیست؟
نظر شما :
captcha