عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1494     

جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند.

استفتاء:

دختر 7 ساله ی من با دیدن سریال های فلسطینی و ترکیه ای می پرسد اگر این زن ها مسلمان هستند چرا روسری نمی پوشند و حجاب ندارند؟ من چه جوابی باید به او بدهم؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ جواب بدهید اینها اگر از مسلمان ها هستند مسلمان خلاف کار به شمار می روند و در آن دنیا عذاب الهی خواهند دید و هرچه اظهار پشیمانی کنند اثری ندارد در عوض آن خانم هایی که در این دنیا با حجاب باشند خدای تعالی در آن دنیا نعمت های زیادی نصیبشان می کند.

موارد مرتبط آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ چطور باید با حجاب باشم حتی در شرایطی که اطرافیانم مسخره ام می كنند؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟ فلسفه‏ حجاب چیست؟ چرا اسلام حجاب را به جاهای به خصوصی محدود کرده فرق مو و صورت چیست؟ حدود حجاب برای بانوان دقیقا چه مقدار است؟
نظر شما :
captcha