عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1458     

آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟

استفتاء:

آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب اسلامی را برای مسلمین اجباری و الزامی کند و متخلفان را مجازات نماید یا باید به همه سبک‌های زندگی احترام بگذارد و  از دخالت در این مسأله خودداری نموده و صرفاً با تبلیغ و وعظ، به ترویج و تبیین ارزش‌ها و هنجارهای مطلوب اسلامی بپردازد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ کشف حجاب یکی از محرمات اجتماعی است و جلوگیری از آن یکی از مصادیق نهی از منکر است در زمان پیغمبر اسلام صلوات الله علیه وآله این وظیفه که یکی از وظایف اجتماعی بوده است و دقت شود نهی از منکر یکی از احکام مسلمه بوده و هست و در زمان ائمه اطهار علیهم السلام و بعد نواب امام عصر (عج) نیز، ایشان مقید به انجام این وظیفه بوده و هستند و بدانید که این وظیفه مختص به علماء و حکام نیست بلکه برحسب مقدار تمکن همه مکلف به آنند.

موارد مرتبط آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند. آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ چطور باید با حجاب باشم حتی در شرایطی که اطرافیانم مسخره ام می كنند؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟ فلسفه‏ حجاب چیست؟ چرا اسلام حجاب را به جاهای به خصوصی محدود کرده فرق مو و صورت چیست؟ حدود حجاب برای بانوان دقیقا چه مقدار است؟
نظر شما :
captcha