عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1425     

اگر در زمان عقد، بصورت غیر عمد بکارت دختر از بین رود مرد ضامن نصف مهر است.

استفتاء:

اینجانب مدت چند ماه است که با خانمی عقد کرده ام و در این مدت با ایشان نزدیکی نداشته ام ولی یک بار در اثر معاشقه و به صورت غیر عمد بکارت ایشان از بین رفت. اکنون به مشکل برخورده ایم و تصمیم به جدایی داریم. با توجه به اینکه بنده هیچ گونه نزدیکی نداشته ام آیا بایستی تمام مهریه را بپردازم؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ خیر نصف مهر را باید بدهید.

موارد مرتبط درصورت درخواست شوهر در زمان عقد آیا واجب است زن تمکین کند؟ آیا در طلاق رجعى، زوج میتواند بجاى رجوع در زمان عده، زوجه مطلقه را متعه كند؟ بخشش ما فى الذمه در طلاق خلع مشروط به عدم رجوع است. آیا قرار دادن مهريه های سنگین از طرف خانواده دختران اشکال شرعی دارد؟ دختر غیر رشیده که عنوان فاحشه به خود گرفته برای ازدواج نیاز به اذن ولی دارد؟ ازدواج دختر غیر رشیده که پدر و جد پدری ندارد نیاز به اذن حاکم شرع دارد. اگر دختر در خواستگاری چندین خال را با آرایش مخفی کرده باشد تدلیس است؟ اگر بعد از ازدواج معلوم شود دختر باکره نیست، شوهر می تواند وی را طلاق دهد؟ در صورت اصرار والدین دختر مبنی بر بالا بودن مهریه چه راه حلی را پیشنهاد میکنید؟ اگر زمان خواندن خطبه، فرد غسل واجبی به گردن داشته باشد عقد صحیح است؟
نظر شما :
captcha