عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1419     

در عقد موقت شرط نیست که مرد حتما باید سر چهار ماه رابطه جنسی برقرار کند.

استفتاء:

اگر مردی دختری را به عقد موقت خود در آورد و بیشتر از 4 ماه رابطه جنسی با او را ترك كند، ‌در صورتی كه زن خواهان رابطه باشد، ‌آیا حقی بر گردن مرد است و گناه كرده؟ در ضمن عقد، شرطی در این رابطه گذاشته نشده است.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ در عقد موقت شرط نیست که حتما باید سر چهار ماه رابطه جنسی برقرار کنید مگر آنکه شرط شده باشد. بنابراین با ترک رابطه جنسی برای مرد تکلیف ایجاد نمی شود.

موارد مرتبط ازدواج دائم يا موقت مسلمان با اهل كتاب چه حکمی دارد؟ آیا می توان در ازدواج موقت مهریه را پنج شاخه گل به نیت پنج تن قرار داد؟ در سوره نساء آمده عقد باید با اجازه ولی دختر انجام شود، آیا بی اذن باطل است؟ آیا پسر بالغ شیعه دوازده امامی می تواند با دختر بالغ اسماعیلیه ازدواج موقت کند؟ زنی که دوباره به عقد یک مرد در می آید لازم نیست عده نگه دارد. در تعیین مدت ازدواج موقت باید دقت شود که بر مبنای ماه شمسی است یا قمری. اگر مرد بعد از ازدواج موقت متوجه شود که زن شوهر داشته است چه حکمی دارد؟ در باب ازدواج موقت باید به فتوای مرجع دختر توجه کرد یا مرجع پسر؟ اگر زنی شرايط فسخ عقد موقت را نداند و با فرد ديگری عقد موقت كند. خلافی بین مسلمین نیست که متعه در صدر اسلام تشریع شده است.
نظر شما :
captcha