عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1412     

شکستن قفل آلبوم های موسیقی چه حکمی دارد؟

استفتاء:

آیا آلبوم های موسیقی حرام که گاهاً میلیون ها تومان برای ساخت آن هزینه می شوند مالیت دارند؟ شکستن قفل آلبوم های موسیقی چه حکمی دارد؟ دانلود كردن این آلبوم ها که برای فروش به بازار عرضه شده است چه حکمی دارد؟ با فرض آینکه ما پولی برای آن پرداخت نمی کنیم و صاحب آلبوم قید کرده است که راضی نیست.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ هر آن چیزی که استفاده حلال از آن نمی شود، مالیت ندارد و آلبوم های موسیقی حرام هم از این دسته هستند. البته دانلود این موسیقی ها هم اشکال دارد اما به دلیل حرمت گوش کردن به موسیقی حرام.

موارد مرتبط سرقت اطلاعات رمزدار از شبكه هاى كامپيوترى و كشف رمز آن ها چه حكمى دارد؟ شرکت ایرانی برنامه کامپیوتری را بدون مجوز کپی کند و بفروشد چه حکمی دارد؟ آیا میکس و مونتاژ فیلم های عروسی توسط آقایان اشکال دارد؟ دانلود فیلم ها و سریال های ایرانی از اینترنت چه حكمی دارد؟ تأسیس قهوه خانه و ارائه چای و قلیان در آن چه حکمی دارد؟ آیا انجام تبلیغات در اینترنت و گرفتن پورسانت اشکال شرعی دارد؟ کاشت ناخن از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ خوردن غذا در منزل فردی که با پارتی بازی استخدام شده است، چه حکمی دارد؟ آیا خرید کالاهایی که شرکت سازنده آنها حامی اسراییل هستند، اشکال دارد؟ انجام شعبده بازی یا تردستی بصورت تفریحی چه حکمی دارد؟
نظر شما :
captcha