عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1352     

آیا سحر و جادو در زمان کنونی نیز وجود دارد؟

استفتاء:

آيا سحر و جادو در زمان ما هم هست؟ و اگر هست راه باطل كردن آن چيست؟ فردی را می شناسم كه افرادی را كه می خواهد با سحر به خود نزديك می كند يا ميان افرد ديگر تفرقه می اندازد، آيا راهی هست كه بتوان شر او را به خودش بازگرداند كه مانع آزار و اذيت ديگران شود؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بلی سحر واقعيت دارد و ظاهرا در اين زمان هم هست و دفع آن جائز است چنانچه ممكن باشد دفع آن به دعا و غيره و اگر ممكن نباشد مگر با سحر دفع سحر به سحر هم جائز است.

موارد مرتبط سرقت اطلاعات رمزدار از شبكه هاى كامپيوترى و كشف رمز آن ها چه حكمى دارد؟ شرکت ایرانی برنامه کامپیوتری را بدون مجوز کپی کند و بفروشد چه حکمی دارد؟ آیا میکس و مونتاژ فیلم های عروسی توسط آقایان اشکال دارد؟ شکستن قفل آلبوم های موسیقی چه حکمی دارد؟ دانلود فیلم ها و سریال های ایرانی از اینترنت چه حكمی دارد؟ تأسیس قهوه خانه و ارائه چای و قلیان در آن چه حکمی دارد؟ آیا انجام تبلیغات در اینترنت و گرفتن پورسانت اشکال شرعی دارد؟ کاشت ناخن از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ خوردن غذا در منزل فردی که با پارتی بازی استخدام شده است، چه حکمی دارد؟ آیا خرید کالاهایی که شرکت سازنده آنها حامی اسراییل هستند، اشکال دارد؟
نظر شما :
captcha