عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1064     

آيا در عمره مفرده يا تمتع در حال احرام مى توان با ماشين سر بسته رفت؟

استفتاء:

آيا در عمره مفرده يا تمتع در حال احرام مى توان با ماشين سر بسته رفت؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اگر مضطر شود و نتواند با ماشين سر باز عمره بجا آورد جائز است با ماشين سربسته عمره بجا آورد، ولى لازم است به عنوان كفاره يك گوسفند ذبح كند و به فقراء بدهد، و لازم نيست در مكه ذبح كند بلكه مى تواند بعد از برگشتن به وطن و محل زندگى در آنجا گوسفندى را بكشد و به فقراء بدهد.

موارد مرتبط اگر زائر نتواند در ذبح قربانی شرکت نماید، آیا می تواند به قصابان نیابت دهد؟ با توجه به کهولت سن برای تسریع امر میتوان فیش حج تمتع را با عمره تعویض کرد؟ آيا كندن مو در حج عمره مفرده، موجب كفاره است؟ تكليف فردى كه در عقد موقت به حج عمره مى رود از نظر طواف نساء چیست؟ ما در جحفه احرام مى بنديم، مى توانيم مثلا در تهران غسل احرام انجام دهيم؟ كسى كه عمره مى رود، نمى توان او را حاجى خطاب كرد. پس از اتمام اعمال و خروج از احرام در عمره مفرده مى توان مجدداً محرم شد. اگر محرم روى لباس احرام، لباس مخيط بيندازد، آیا كفاره دارد؟ تا شخص تلبيه نگفته، محرمات حرام نمى شود ولو لباس احرام پوشيده باشد. اگر شخصى قبل از احرام حنا بزند و اثر آن تا بعد از احرام بماند، چه حکمی دارد؟
نظر شما :
captcha