عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1015     

كیفیت حجاب همسران پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) چگونه بوده است؟

استفتاء:

در مورد كیفیت حجاب همسران پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) مطالبی بفرمایید. آیا حضرت صدیقه طاهره و زینب كبری (سلام الله علیها) از چادر استفاده می‏كردند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ در آن زمان حجاب کامل عبارت بوده است از یک پیراهن گشاد و طویل که از گردن تا پاها را می پوشانده است و یک روسری که سر و صورت و گردن را می پوشانده و برای چشم ها مختصری باز گذاشته می شد و همچنین محترمات یک عبای سیاه هم روی تمام آن لباس ها می پوشیدند.

موارد مرتبط آيا پوشاندن پا از نامحرم واجب است؟ آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند. آیا استفاده از کراوات جایز است؟ آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا مردها در مقابل نامحرم فقط عورتین را بپوشانند كافی است؟ آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ آیا حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و کوفه و شام با چادر بوده اند؟
نظر شما :
captcha