عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1011     

حکم پاشیدن اسید به صورت زنان بی حجاب به منظور متزلزل كردن رژیم شاه

استفتاء:

كسانی كه قبل از پیروزی انقلاب برای بر هم زدن نظم اجتماع و در نهایت متزلزل كردن رژیم شاه به صورت و لباس زنان بی حجاب و بد حجاب، اسید پاشیده و آن ها را متضرر یا ناقص العضو كرده باشند، آیا ضامن خسارات مالی و دیه آن ها هستند یا چون كار آنها بر حسب ظاهر جنبه الهی داشته ضامن نیستند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه
چنانچه آن اعمال با اجازه مجتهد جامع الشرائط بوده كه او هم با رعایت قانون اهم و مهم، چنین حكمی كرده است آن افراد كه اسید پاشیده اند ضامن نیستند و اگر بدون اذن مجتهد بوده، ضامن تمام خسارات وارده می باشند.

موارد مرتبط آيا پوشاندن صورت و دست هاى زنان در برابر نامحرم واجب است يا خیر؟ آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند. آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ آیا بر زنان واجب است روی پا و کف پای خود را بپوشانند؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ چطور باید با حجاب باشم حتی در شرایطی که اطرافیانم مسخره ام می كنند؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟
نظر شما :
captcha