عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18329-2140     

بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی (دام ظله) درباره انفجار حله عراق

همانا این کار در ادامه اهداف جنایتکارانی است که حضرت زینب (علیها‌السلام) در توصیف آنان می‌فرماید: ائمه کفر و پیروان گمراهی و ضلالت تمام تلاش خود را می‌کنند که کربلا و آثار آن را از بین ببرند اما با تمام این تلاش‌ها نه تنها آثار کربلا از بین نمی‌رود بلکه هر روز روشن‌تر و آشکارتر می‌شود...

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنصُورًا»

 

و کسی که بی‌گناهی را بکشد ما برای ولی آن مقتول قدرت و تسلط قانونی قرار داده‌ایم که قصاص کند، پس ولی خون در قتل تجاوز نکند که او از جانب خدا و قانون الهی یاری شده.

 

زیارت اربعین امام حسین (علیه‌السلام) یکی از پنج نشانه انسان مؤمن است. در این راستا کلام حضرت زینب (علیهاالسلام) را یادآوری می‌کنیم که به یزید ستمگر فرمود:

هر حقه‌ای که می‌خواهی بزن و هر کاری که می‌توانی انجام بده اما به خدا قسم نام ما محوشدنی نیست.

ما پاسخ ایشان را به کسانی می‌دهیم که این جنایت را در حله عراق در حق زائرانی که از زیارت میلیونی سیدالشهداء (علیه‌السلام) بازمی‌گشتند، مرتکب شدند.

همانا این کار در ادامه اهداف جنایتکارانی است که حضرت زینب (علیها‌السلام) در توصیف آنان می‌فرماید: ائمه کفر و پیروان گمراهی و ضلالت تمام تلاش خود را می‌کنند که کربلا و آثار آن را از بین ببرند اما با تمام این تلاش‌ها نه تنها آثار کربلا از بین نمی‌رود بلکه هر روز روشن‌تر و آشکارتر می‌شود.

ما این جنایت را که ادامه جنایت‌های عراق و افغانستان و سایر مناطق است و پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) را هدف گرفته‌اند محکوم می‌کنیم.

از خداوند متعال خواهانیم شهداء را مورد رحمت خویش قرار داده، دل خانواده‌هایشان را آرام کند و از جنایتکاران و حامیانشان انتقام بگیرد. انه سمیع مجیب.

 

دفتر حضرت آیت الله العظمی روحانی دام ظله

 

موارد مرتبط پیام تشکّر و قدردانی بابت ارسال پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی‌ به مناسبت ارتحال مرجع مجاهد مرحوم آیت‌اللّه العظمی سیّدمحمّدصادق حسینی روحانی(ره) سخنی درباره تقلید و وظیفه مقلّدان حضرت آیت‌اللّه العظمی سیّدصادق روحانی(قدس سره) پس از رحلت ایشان» گفتاری از آیت الله مصطفی مصری العاملی درباره مرجع مجاهد حضرت آیت‌اللّه العظمى سیّدصادق روحانى(قدّس سرّه) مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت الله العظمی روحانی بيانيه وكيل عام حضرت آيت الله العظمى روحانى مرجع مجاهد آيت الله العظمى روحانى به ملكوت اعلى پيوست پیام تسلیت دفتر آیت الله العظمی روحانی در پی رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تولید نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار فقهی و اصولی حضرت آیت الله العظمی روحانی دام ظله تولید نسخه جدید ویندوزی مجموعه آثار آیت الله العظمی روحانی دام ظله تولید نسخه جدید نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار آیت الله العظمی روحانی شامل 114 جلد از آثار معظم له
نظر شما :
captcha