پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
تولید نرم افزار کتابخانه دیجیتالی مجموعه تالیفات حضرت آیت الله العظمی روحانی
نرم‏افزار کتابخانه دیجیتالی مجموعه تالیفات حضرت آیت الله العظمی روحانی با نام «موسوعة الامام الروحانی» با همکاری موسسه کامپیوتر نور آماده و به بازار عرضه شد...

نرم‏افزار کتابخانه دیجیتالی مجموعه تالیفات حضرت آیت الله العظمی روحانی با نام «موسوعة الامام الروحانی» با هدف سهولت دسترسى پژوهشگران و طلاب علوم دینی به کتابهای فقهی و اصولی حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله) با همکاری موسسه کامپیوتر نور آماده و به بازار عرضه شد . این نرم افزار در بردارنده کتابهای زیر است:
1- فقه الصادق : مجموعه‌ استدلالی کاملی است در مباحث فقهی که از مبحث طهارت تا دیات را شامل می‌شود. این کتاب، شرحی بر کتاب "تبصره" از تألیفات علامه‌ حلی «قدس سره» مي باشد و در 26 جلد بارها در داخل و خارج كشور به چاپ رسيده است.
حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) دوبار از کتاب فقه الصادق در منبر تدریس خود مطالبی نقل فرمودند. حضرت آيت اللَّه العظمى خويى(ره) در وصف این کتاب طى نامه اى مرقوم فرمودند كه: من كتاب فقه الصادق را شخصا براى آيت اللَّه كاشف الغطاء بردم و گفتم: ببينيد من چه‏ خدمت بزرگى به عالم اسلام و فقاهت نموده ام و چنين عالم محققى را تربيت‏ كرده‏ام.
2- زبدة الاصول :دوره كامل علم اصول فقه كه به صورت بحث استدلالى ارائه گرديده است. اين كتاب در 6 جلد مى‏باشد.
3- منهاج الفقاهه :در 6 جلد مى‏باشد كه حاشيه‏اى است بر «مكاسب» شيخ انصارى (ره) كه به شيوه‏اى نو و ابتكارى تمامى موارد ارائه شده را بحث و بررسى كرده‏اند.
4- المسائل المستحدثه: اين كتاب كه بارها در خارج و داخل كشور به چاپ رسيده است شامل ارائه مسائل جديد، نو و مورد ابتلاى جامعه با ذكر دلايل و مستندات فقهى، روايى و قرآنى مى‏باشد.
5- الجبر و الاختيار
برخى ويژگى‏هاى اين نرم افزار بشرح ذيل است:
♦ صفحه‏بندى برنامه دقيقاً مطابق با صفحه‏بندى كتب چاپ شده است. امكان مراجعه به هر قسمت از متن كتب با استفاده از فهرست درختى تهيه شده در برنامه، وجود دارد.
♦ امكان استفاده از قابليت راهنما، در هر قسمت از برنامه وجود دارد. كليد راهنما در صفحات برنامه با علامت "؟" مشخص شده است. (كاربر مى‏تواند ابتدا بر روى علامت سئوال كليك نمايد و سپس نشانگر را بر روى قسمت مورد نظر برده تا توضيح اجمالى راجع به آن بخش را مشاهده نمايد.)
♦ مقايسه متن دو كتاب به طور همزمان با استفاده از كليدهاى
Ctrl+C  امكان‏پذير است. امکان یادداشت برداری ،گزینش متن ، ویرایش و چاپ مطالب مورد نظر ؛ ارائه امکانت پژوهشی مانند: نمایه زنی ، حاشیه نویسی و علامت گذاری متن
♦ برخوردارى از امكانات جستجوى پيشرفته با قابليت
Wildcard با سرعتى بى‏نظير به شرحى كه ذكر مى‏شود:
• جستجو در متن كليه كتاب‏ها و قابليت استفاده از علائم عمومى مانند و ؟ به هنگام جستجو
• جستجو در متن هر كتاب با دقت ويژه از طريق كليدهاى
Ctrl+F  ؛ جستجو با استفاده از كليدواژه تهيه شده به استعداد 104459 واژه‏
• متن كامل قرآن كريم به همراه ترجمه و جستجو ؛ امكان استفاده از هفت لغتنامه(در 30 جلد) در متن كليه كتاب‏ها