پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
انتشار چاپ دوم کتاب «عاشورا و قیام امام حسین(ع)» از نگاه آیت الله العظمی روحانی
چاپ دوم کتاب «عاشورا و قیام امام حسین(ع) از نگاه حضرت آیت الله ‏العظمی روحانی» از سوی انتشارات مهر المومنین(ع) قم و با اضافات و ویرایش جدید، منتشر شد.

چاپ دوم کتاب «عاشورا و قیام امام حسین(ع) از نگاه حضرت آیت الله‏ العظمی روحانی» از سوی انتشارات مهر المومنین(ع) قم و با اضافات و ویرایش جدید، منتشر شد.

این کتاب در هفت بخش تنظیم و تدوین شده است که آیت‏ الله العظمی روحانی در بخش اول و دوم آن به سئوالاتی درباره اهداف قیام امام حسین(ع)، علت شهادت امام(ع)، علم امام(ع) از سرنوشت، علت صلح امام حسن(ع)، عدم صلح امام(ع) با یزید، نقش امام(ع) در جنبش‏ های آزادی بخش و اصلاحطلب، ریشه ‏های استبداد در فرهنگ و ذهنیت مسلمانان، چگونگی احیای تعالیم اسلامی در غرب ، و در بخش های سوم و چهارم به سوالاتی درباره  پرتاب کردن خون علی اصغر(ع) به آسمان، علت ممانعت حضرت(ع) از مشارکت زنان در جهاد، قیام مختار، نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا، ارتباط سوره فجر و امام حسین(ع)، مقام حضرت عباس(ع) و حضرت زینب(س)، سرگذشت حضرت رقیه(س) در حادثه عاشورا، ثواب زیارت امام حسین(ع) و... پاسخ داده اند.

ایشان در بخش‏ های پنجم و ششم این کتاب به سئوالاتی درباره سند زیارت عاشورا، آداب زیارت، لعن‏ های زیارت عاشورا، منظور از چهار ملعون در زیارت عاشورا، آثار و ثواب این زیارت، سند زیارت ناحیه، احکام عزاداری، شیوه صحیح مداحی، تعزیه، سیاه پوشیدن در عزاداری ائمه(ع)، تربت سیدالشهدا(ع)، طبل و علم در عزاداری‏ ها، برهنه شدن در عزاداری ‏ها و... پاسخ می ‏دهند و در بخش هفتم نیز نظرات این مرجع تقلید درباره  مخالفت با بخشنامه‏ ای شدن عزاداری ‏ها، و پیام ایشان به مناسبت ماه محرم و پیام به جوانان بحرینی برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) آمده است .   

این کتاب در 168 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 25000 ریال در پاییز 1390 به جامعه دینی و فرهنگی کشور عرضه شده است.