پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
پیام حضرت آیت الله العظمی روحانی به مناسبت آغاز سال 1392 و تقارن نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)

حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (مدظله العالی) به مناسبت تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز بیانیه ای را به زبان عربی و فارسی صادر فرمودند که متن فارسی آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران ایمانی، مردم شریف  ایران اسلامی؛
سلام و رحمت خدا بر شما.
فرارسیدن سال جدید خورشیدی را به شما تبریک می گویم و از خداوند سبحان و متعال خواستارم که به برکت حضرات معصومین (علیهم‌السلام) این سال را برای همه فرزندان امت اسلامی، سالی مبارک قرار دهد.

هم‌چنین این فرصت را غنیمت می‌شمارم و یادآوری می کنم  که این ایام، مقارن یکی از غم انگیزترین و دردناک ترین اتفاقات در تاریخ بشریت، یعنی سالروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت زهرا (علیهاالسلام) است. 13 ماه جمادی الاولی ـ که امسال مطابق با پنجم فروردین ماه 1392 شمسی می‌باشد ـ طبق یکی از قوی‌ترین روایات سالروز شهادت آن حضرت است و بزرگان شیعه مانند محقق نائینی (رضی الله عنه)، و نیز بسیاری از شیعیان در نقاط مختلف جهان، همه ساله طبق این روایت، مراسم شهادت حضرت (س) را برگزار می‌کرده‌اند.

از این جهت و به مقتضای تعالیم ائمه اطهار (علیهم‌السلام) که فرموده‌اند باید در اندوه ایشان (علیهم‌السلام) اندوهگین، و در شادی ایشان (علیهم‌السلام) شاد بود ـ همانند فرمایش امام صادق (علیه‌السلام) که فرمودند: «شيعيان ما از ما هستند و از زیادی گِل ما آفريده شده‌اند، اندوه ما آنان را اندوهگين، و شادی ما ايشان را شاد می‌كند» ـ بر همه لازم است ضمن تبعیت از فرمایشات معصومین (علیهم السلام)، از مظاهر شادی و سرور در ایام شهادت بپرهیزند و  در صورت ضرورت تنها به صله ارحام اکتفا نمایند. این انتظاری است که از شیعیان مخلص می‌رود؛ شیعیانی که همواره  ـ در این مناسبت‌ها ـ بر دلبستگی خود به مذهب حق و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) تاکید می‌کنند، تا از این طریق به رضای الهی و توجهات مولای عصر و امام زمان (ارواحنا جمیعا فداه) دست یابند.
درود و رحمت خداوند بر تمامی مؤمنان

محمد صادق روحانی
قم المقدسه، 30 اسفند 1391