پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
بیانیه مهم حضرت آیت الله العظمی روحانی ( دام ظله) در پی انحلال شورای علمای بحرین

در پی تشدید موج سرکوب مردم بحرین و به ویژه انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی رژیم مستبد آل خلیفه حضرت آیت الله العظمی «سید محمد صادق روحانی» در بیانیه ای که به زبان عربی منتشر شده است، ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بر بحرین تاکید کردند : اقدام اخیر حکومت بحرین در انحلال شورای اسلامی علامی بحرین از بدترین اقدامات و جنایاتی است که رژیم حاکم بر این کشور مرتکب گردیده است. متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله ناصر المستضعفین
 
(وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ ببَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ)
(چنانچه خداوند برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ ها و معابد یهود و نصاری و مساجدی که درون آن نام خدا بسیار برده می ‌شود، ویران می گردد و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌ کند، خداوند قوی و شکست ‌ناپذیر است.)

سال‌های دردناکی را پشت سر گذاشته ایم و در این مدت شاهد حوادث جانگدازی که در بحرین عزیز اتفاق می ‌افتد، بوده ایم. امید داشتیم که این سلسله جنایات متوقف گردد، ولی هنوز هم حوادثی تأسف بار که مایه ننگ آل خلیفه و بسیار دردآور است در خصوص هتک حرمت شیعیان از سوی حکومت ظالم بحرین و علیه مردم غیر مسلح و بی‌ دفاع این کشور، به گوش می ‌رسد.

یکی از شنیع‌ ترین جنایات این رژیم، اتفاق اخیر یعنی انحلال شورای علمای بحرین است. این شورا جمعی از بهترین علما و نخبه ‌ترین ایشان را در خود جای داده است و رژیم با این کار موضع خصمانه خود را علیه شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) و علمای دین و شریعت روشن کرد.

ما ضمن ابراز انزجار از این امر ظالمانه که آن را نقض آشکار ارزش ‌های انسانی می ‌دانیم، از برادران و فرزندانمان در بحرین عزیز می خواهیم رابطه خود را با اهل علم و فضیلت، عمیق ‌تر و محکم‌ تر سازند تا همبستگی مردمی خاری در چشم ظالمان، و حماسه ‌ای علیه مستکبران باشد و توطئه رژیم برای جدایی بین علما و مردم ناکام بماند.

هم‌چنین از برادران و فرزندان عالم خود می ‌خواهیم که بر مواضع هدایتگر و مرجعیت معنوی خود پافشاری بیشتری داشته باشند. این امر با حضور در میان مردم و سعی در اقامه امور دینی و دنیوی آن ها و همچنین ایجاد پیوند محکم میان مردم و اصول دین راستین و احکام شریعت مقدس محقق خواهد شد.

بر این باوریم که این همبستگی سرآغازی مهم در این مرحله از مبارزات مردم بحرین است و به این ترتیب از این بحران نیز بهره‌ برداری مثبتی خواهد شد، و با پافشاری بر موارد بیان شده، سرزمین استوار بحرین، دژ همبستگی و موطن علم و فقاهت و روشنای عزت و کرامت باقی خواهد ماند (وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ) 

محمد صادق حسینی روحانی
 2 ربیع الثانی 1435