پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
بیانیه حضرت آیت‌ الله العظمی روحانی در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه
اما آنچه بیشتر انسان را به تعجب وامی‌دارد سکوت جهانی درباره این جنایت وحشتناک، مخصوصاً سکوت قدرت‌های نافذ جهان است که با انواع وسائل، سعی در ایجاد تفرقه و تجزیه جوامع اسلامی دارند...

حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدصادق روحانی (مدظله‌العالی) در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه بیانیه‌ای صادر نمودند، که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

يُرِيدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ / صدق الله العلی العظیم

 

بار دیگر دست جنایتکاران از پرده بیرون آمده و به جان بی‌گناه مؤمنانی که تنها گناهشان اعلام مودت و محبت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه وآله) و اهل بیت او (علیهم‌السلام) است، دست‌درازی کرد و تعداد زیادی از پیروان مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) را در شهر زاریا در شمال نیجریه به دست افراد مسلح به شهادت رسانیده یا مجروح کردند. افراد مسلحی که باید سلاح بر دوش داشته باشند و از کشور و مردمان در مقابل دزدان و فاسدان محافظت کنند سلاح را رو به سینه مؤمنین صلح‌طلب نشانه رفتند. مؤمنینی که هیچ گناهی مرتکب نشده بودند جز این که از دوستداران اهل بیت (علیهم‌السلام) بودند.

 

جنایت شنیعی که ارتش نیجریه در زاریا مرتکب شد لکه ننگی برای تمام کسانی است که این جنایت را برنامه‌ریزی کرده و در آن مشارکت کردند. جنایتی که اثرش هیچ‌گاه محو نخواهد شد. جنایتی که هرگز با خصائل و سلوک و محبت اهل بیت (علیهم‌السلام) در میان ملت نیجریه در غرب آفریقا تناسبی ندارد، و نقش دست‌های پلید و پشت پرده‌ای را نشان می‌دهد که در بیشتر کشورهای جهان مشغول فعالیت هستند.

 

اما آنچه بیشتر انسان را به تعجب وامی‌دارد سکوت جهانی درباره این جنایت وحشتناک، مخصوصاً سکوت قدرت‌های نافذ جهان است که با انواع وسائل، سعی در ایجاد تفرقه و تجزیه جوامع اسلامی دارند.

 

ما در حالی که خواستار محکومیت این جنایت و مجازات طراحان و عاملان آن هستیم، باز هم سخنان گذشته خود را که در موارد مشابه گفته‌ایم، تکرار می‌کنیم: از همه افراد مخلص و غیور امت محمد (صلی‌الله علیه وآله وسلم) در سراسر جهان می‌خواهیم، امروز و بیشتر از هر وقت دیگری بیدار و هوشیار باشند و با همه توان و امکانات خود در کنار قدرت‌های مؤثر، برای قطع دست این جنایتکاران منحرف ـ که به اسم دین در زمین فساد می‌کنند و دین از آنان مبراست ـ و برای از میان برداشتن آنان و یارانشان اقدام کنند.

 

إِلاَّ تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الأَرْضِ، وَفَسَادٌ کَبیرٌ/ و اگر چنین نکنید فتنه و فساد عظیمی در زمین خواهد بود.


خداوند شهدا را رحمت فرماید و مجروحان را شفا دهد و جنایت‌کاران و یارانشان را نابود فرماید.

 

شهر مقدس قم
3 ربیع الاول 1437
محمد صادق حسینی روحانی