پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
کتاب مناسب درباره عقاید شیعه
حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی دام ظله: یکی از کتاب‌های عقیدتی مناسب، کتاب عقائد الامامیه نوشته علامه شیخ محمدرضا مظفر قدس سره است...

سوال: آیا کتاب جامعی که در خصوص اعتقادات برای پیروان مذهب اهل بیت علیهم‌السلام وجود دارد؟ ما علاقمندیم که به عقاید مذهب شریفمان شناخت پیدا کنیم.

 

پاسخ حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی دام ظله:

 

باسمه جلت اسمائه؛

یکی از کتاب‌های عقیدتی مناسب، کتاب عقائد الامامیه نوشته علامه شیخ محمدرضا مظفر قدس سره است.

 

 

  • توضیح مدیریت کانال تلگرام حضرت آیت الله العظمی روحانی:

این کتاب به زبان عربی و زبان‌های دیگر به دفعات منتشر شده است و به زبان فارسی نیز بیش از ۵ ترجمه از آن تاکنون به چاپ رسیده است. از نکات برجسته این که اولین چاپ عربی این کتاب در ایران به امر مستقیم حضرت آیت الله العظمی خوئی قدس سره انجام شده است.

در ادامه لینک متن دو ترجمه فارسی کتاب عقاید الامامیه جهت استفاده قرار داده می‌شود. گفتنی است مرحوم مظفر رحمت الله علیه در مقدمه کتاب تصریح کرده‌اند که:

هدفم از تقریر این «مجموعۀ اعتقادی» این است که خلاصه‌ای از عقاید اسلامی را که از طریق و روش اهل بیت پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله دانسته‌ام، ثبت و ضبط نمایم.

من این خلاصۀ اعتقادات اسلامی را بدون آوردن دلیل و برهان و بدون روایاتی که در مورد بیشتر مسائل اعتقادی وارد شده، تقریر نموده‌ام، تا همه افراد از مبتدی و دانشجو و دانشمند بتوانند از آن بهره ببرند.

 

ترجمه اول: http://yon.ir/R87O

ترجمه دوم: http://yon.ir/2lVK