پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
اعلاميه ای در مورد تحريم جشن هاى 2500 ساله شاهنشاهى

تاريخ : 16/6/1350

بسمه تعالى و اليه المشتكى
عفريت خونخوار استبداد و بى دينى پنجه كثيف و زهرآلود خود را تا مرفق به قلب مبارك امام زمان ارواحناه فداه فرو مى برد.
هان اى مسلمانان غيور! صفوف مقدس خود را فشرده و در برابر نيروى اهريمن مردانه مقاومت كنيد (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ).
خدا را به شهادت مى طلبم در اين اعلاميه نظرى جز جلب خير و صلاح واقعى عمومى نداشته و در اين موقع حساس كه نزديك است كشور ما با جشن هاى جهنمى هيئت حاكمه در جهنم سياه و سوزانى سرنگون شود، مجامله و پرده پوشى را جايز نمى دانم. ما در برابر خدا، ائمه طاهرين و در برابر نسل هاى آينده مسئوليتى بس خطير داريم و بر حسب وظيفه اعلام مى كنيم كه موضوع جشن هاى 2500 ساله در اين چند ماه اخير پا به مرحله خطرناكى گذاشته و خشم و نفرت عموم متدينين سراسر كشور را برانگيخته است. زيرا شاهنشاهى ايران از اول تشكيل تاكنون روى تاريخ را سياه كرده است. در تمام دوران رژيم مخوف پليسى و ابليسى، وحشت و ترور و برادركشى و ظلم و طغيان همچنان ادامه داشته است و سرمايه ملت در دست يك عده معدودى بوده و اكثريت ملت در فقر و بدبختى به سر مى برند. حال بايد اين ملت بيچاره براى اين شاهان مستبد خونخوار بى دين جشن بگيرند. ملتى كه در چند نقطه از آن به حدى قحطى و فقر روى آورده است كه اكثر جمعيت آن نقاط كوچ كرده و مى كنند، ملتى كه بعضى از افراد آن بچه هاى خود را در معرض معامله و بيع قرار مى دهند براى تهيه نان كه سد جوع بنمايند، بايد بميرند و از هستى ساقط شوند و مخارج سرسام آور جشن ضدملى و ضددينى و ضدقانونى را بپردازند. بايد ميلياردها تومان بپردازند كه جشن گرفته شود. ما نمى دانيم آيا هدف اين مانور مفتضح و مبتذل، اثبات لياقت و خوش خدمتى به اربابان است يا نقشه شوم و شيطانى ديگرى زير پرده طراحى شده است. آنچه بيش از هر چيز در نزد ملت ايران ثابت و روشن است آنكه اين اعمال غيرقانونى و غيرانسانى، دليل قاطع ضعف و سقوط حكومت پوشالى و سند زنده و گويايى از خيانت هيئت حاكمه و انحراف او از اصول قوانين اساسى و دمكراسى و نشانه عجز و ناتوانى اوست. ملت نجيب ايران از دست اين دولت ياغى و قانون شكن و خودسر به ستوه آمده و زير بار اين تحميل ها نمى رود و حاضر نيست پول بدهد كه هيئت حاكمه عياشى هاى كثيف و مسخره راه بيندازد و مملكت را به باد فنا بدهد و به نابودى بكشاند.
شما اى هيئت حاكمه! خوب است قدرى به خود آييد و سر مباركتان را از زير برف بيرون كنيد و با عينك عقل و حيا به خود و اطراف خود بنگريد و اگر اين كار ميسور نيست با يك عده از عقلاى بشر به شرطى كه زرخريد نباشد مشورت كنيد تا بفهميد چه مى كنيد و با دست خود ملت را به كجا مى فرستيد.
به هر حال من با اين جشن مخالفم و اين جشن با قوانين اسلامى و دمكراسى موافق نيست و لازم مى دانم به هر نحو كه ممكن باشد اظهار انزجار نموده و مشاركت در آن ننمايند.
الاحقر سيدمحمدصادق حسينى روحانى
حوزه عمليه قم ـ نيمه رجب