پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
آیت الله العظمی روحانی خطاب به امیر بحرین: از سرنوشت امثال خود عبرت بگیرید.
زندانی نمودن جوانان مسلمان بحرینی و به زنجیر کشیدن علما که فقط شما را دعوت می کردند دستورات پیغمبر اسلام را اجراء کنید، موجب تأثر و انزجار عموم مسلمین گردید...

گروهی از نمایندگان مردم و روحانیون بحرین با آیت الله العظمی صادق روحانی در قم ملاقات و گفتگو کردند طی این ملاقات از طرف آیت الله العظمی روحانی تلگرام زیر به امیر دولت بحرین مخابره شده که متن آن عربی بود که به فارسی ترجمه شده است.

 

شیخ عیسی امیر دولت بحرین


توقیف و زندانی نمودن جوانان مسلمان بحرینی و به زنجیر کشیدن علما که فقط شما را دعوت می کردند اجراء احکام اسلام را نمایید و دستورات پیغمبر اسلام را اجراء کنید که در رأس آنها آقای مدرسی و جمیع دیگر از علما و نمایندگان ما قرار داشتند موجب تأثر و انزجار عموم مسلمین گردید. شما را نصیحت می کنیم و صلاح شما در این است که فوراً همه زندانیان را آزاد کنید و آقای مدرسی را به ایران بفرستید و الا سیل خروشان را نمی توان جلو گرفت و دعوت اسلامی که در بحرین شروع شده است بزودی به پیروزی خواهد رسید، همان گونه که در ایران به پیروزی رسید. خدا رحمت کند کسانی که از سرنوشت امثال خودشان عبرت بگیرند.

 

قم تاریخ 58/6/11 مطابق با 10 شوال 99


محمد صادق الحسینی روحانی

 

ضمناً رادیو بی بی سی در بخش برنامه های فارسی پریشب خود ضمن اعلام خبر مخابره تلگرام حضرت آیت الله العظمی روحانی به شیخ بحرین برای آزادی علمای دستگیر شده در بحرین اعلام کرد: در این تلگرام به شیخ بحرین اعلام شده است به راهی نرود که رژیم طاغوتی رفت و به ملت مسلمان بحرین جفا نکند. در غیر این صورت سرنوشتش بدتر از سرنوشت شاه مخلوع خواهد بود.

 

منبع: بامداد امروز - دوشنبه دوازدهم شهریور ماه ـ 1358 ـ شماره 98