پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی«قدس سره»
حضرت آیت الله العظمی روحانی: بحرینی ها باید همان راهی را بروند که ملت ایران رفت.
آیت الله روحانی به مسأله بحرین اشاره کردند و گفتند: از قول خبرگزاری فرانسه شنیدم که ممالک حوزه خلیج فارس در مقابل اظهارات من در مورد بحرین، به وحشت افتاده و قصد تشکیل یک اتحادیه نظامی را دارند...

گروهی از اعضای «اتحاد دانشجویان و جوانان ملی گرا» چند روز قبل در قم با آیت الله روحانی ملاقات کردند و در خصوص مسایل مختلف مملکتی با ایشان تبادل نظر و بحث کردند. در این ملاقات مسایلی از جمله: اوضاع بحرین، مسأله آزادی عقیده و بیان، اوضاع دانشگاه ها و رابطه فرهنگ ایران با تعالیم اسلامی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

آیت الله روحانی به مسأله بحرین اشاره کردند و گفتند: از قول خبرگزاری فرانسه شنیدم که ممالک حوزه خلیج فارس در مقابل اظهارات من در مورد بحرین، به وحشت افتاده و قصد تشکیل یک اتحادیه نظامی را دارند. یک بحرینی پیش من آمد و اظهار کرد که برادرش را در بحرین دستگیر کرده اند و به خاطر ملاقات با من، مورد شکنجه قرار داده اند. از طرفی شنیده ام که برخی از ممالک عربی اعلام کرده اند که حاضر به هرگونه کمک با دولت بحرین هستند. بحرینی ها باید همان راهی را بروند که ملت ایران رفت. دولت غاصب بحرین باید از خشم و خروش مردم بترسد و بداند که جلوی خشم مردم را نمی توان گرفت. در ضمن باید اضافه کنم که اخیراً 3000 نفر را در این جزیره دستگیر کرده اند.

 

منبع: کیهان ـ شماره 10824 ، یکشنبه 15 مهرماه 1358