عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18328-184     

اعلاميه ای درباره سالگرد فاجعه كشف حجاب و كشتار 19 دى راهپيمايان در قم

تاریخ:21/10/1356

بسمه تعالى و اليه المشتكى
(وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ)
شب سياه يا روز 17 دى فرا رسید. چهل و دو سال قبل در چنين روزى يكى از احكام ضروريه اسلام (حجاب) از بين برده شد و مبدأ شروع به تعطيل مراسم اسلامى و محو و نابود ساختن احكام نورانى قرآن و آثار رسالت گرديد.
هر سال چنين روزى را در ايران جشن مى گيرند (و تعجب در اين است كه چه شد اين روز را مبدأ تاريخ جديد قرار ندادند) ولى از آنجا كه ديدند سال به سال اين جشن مفتضحانه تر مى شود و علت را وجود علما و مراجع بيدار و پاسداران فداكار و مجتهدين روشن و از خود گذشته دانستند در صدد شكستن سد عظيم روحانيت برآمدند و دستور دادند در روز 17 دى امسال روزنامه هاى مزدور و خائن و خدانشناس وقيح، توهين به مقام شامخ روحانيت و مرجعيت بنمايند و كسانى كه غرق در شهوت و گناه و از درك الفباى دين عاجز و عملاً فرسنگ ها با اسلام فاصله دارند، اين عمل را به عنوان اسلام حقيقى به خورد مردم بدهند و بنويسند که روحانيت واقعى نيز موافق با آنهاست.
با چنين شرايط و قوانينی و با چنين گستاخى بى شرمانه و تجاوز وحشتناك به ناموس دين و مذهب آيا باز هم سكوت، باز هم مجامله، باز هم سازش، معاذالله ممكن نيست.
اينجاست كه بايد گفت صد رحمت به حكومت هاى ضد دين اگر اسلام را قبول ندارند، اگر احكامش را اجرا نمى كنند، اگر با اسلام مبارزه مى كنند، لااقل معترفند كه با اسلام مبارزه مى كنند، لااقل ميليون ها مسلمان را فريب نمى دهند، لااقل زير ماسك مسلمانى اين طور به مقررات اسلام شبيخون نمى زنند و دين خدا را تغيير نمى دهند. بدين جهات روز 18 دى حوزه علميه قم تعطيل شد و طلاب و محصلين به طور اجتماع به منازل علما و مراجع مى رفتند و تظاهرات آرام و بدون هيچ گونه شعار عليه كسى يا مقامى اظهار انزجار نمودند. روز 19 دى بازار قم به تبعيت از روحانيت تعطيل و در تظاهرات آرام شركت نمودند. مأمورين دولتى كه از صبح آن روز از مركز به قم لشكر و مهمات وارد نموده بودند، عصر آن روز با كمال وقاحت على رغم اصل نهم متمم قانون اساسى و على رغم اعلاميه حقوق بشر به متظاهرين آرام و بدون شعار يورش بردند و دست به ضرب و جرح و قتل و آتش سوزى زدند. طلاب محترم و عزيز بى دفاع و جوانان غيور مسلمان زير ضربات مهلك جلادان در خون خود مى غلتيدند. خيابان ها را خون گرفت و ساعتى نگذشت كه ده ها مقتول و عده زيادى مجروح كه حال عده اى از آنها وخيم است، در خيابان ها به روى هم انباشته شد و پس از آن تمام شهر قم به وسيله جلادان خون آشام اشغال و رژه بى شرمانه و مبتذلى در خيابان ها شروع شد. هنوز گرگ هاى پست و پليد به دنبال صيد تازه مى گشتند. ديگر هيچ گونه امنيتى وجود نداشت. منازل مراجع در محاصره مأمورين قرار گرفت. ارتباط مردم را با روحانيت قطع كردند. مع ذلك مردم از پشتيبانى روحانيت دست نكشيدند و با همه تهديدات همچنان دكاكين بسته است. بدين مناسبت به روان پاك شهداى اين واقعه، شهداى فضيلت و روحانيت درود فراوان فرستاده و مراتب تسليت خود را اولاً به پيشگاه ولى عصر ارواح من سواه فداه و ثانياً به بازماندگان داغديده شهداء، تقديم. صبر و ثبات و استقامت را براى مسلمان در دفاع از حريم مقدس اسلام و قرآن از پروردگار قادر منان مسألت دارم (و لعنة الله علي القوم الظالمين وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَب يَنقَلِبُونَ).
1/صفر/98
محمدصادق الحسينى الروحانى
موارد مرتبط اعلامیه درباره قانون شکنی های رژیم شاه و حمله به مدرسه فیضیه اعلاميه ای درباره فاجعه 19 دى قم اعلاميه ای دیگر به مناسبت فاجعه 19 دى 1356 قم اعلاميه به مناسبت چهلمين روز شهداى 29 بهمن 1356 تبريز و اعلام عزاى عمومى سالگرد شهداى سال 1341 مدرسه فيضيه و اعلام تعطيل عمومى متن پاسخ به نامه دانشجويان درباره نقش علما در برابر استعمار متن اعلاميه در مخالفت با تصويب لايحه كاپيتولاسيون اعلاميه ای درباره چهلمين روز شهداى مدرسه فيضيه در سال 1341 نامه اى درباره تصويب نامه انجمن هاى ايالتى و ولايتى اعلاميه اى درباره 15 خرداد 1342
نظر شما :
captcha