عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2179     

حکم فردی که تمكن از انجام غسل جنابت ندارد، چیست؟

استفتاء:

اينجانب صبح زود در خانه يكى از اقوام جنب شدم، اما به دليل نداشتن حوله و لباس زير و... انجام غسل را به خانه موكول كردم، آيا اين كار گناه است و آيا اصلاً می‌توانم نماز بخوانم يا اينكه به مسجد بروم و اينكه اگر غسلم را به شب موكول كنم، درست است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ شما اگر تمكن از غسل كردن نداشته باشيد، بايد تيمم كنيد و نماز بخوانيد و هر وقت در هر كجا تمكن پيدا كرديد غسل كنيد و بدون غسل به مسجد نرويد.

موارد مرتبط حکم نماز و روزه دختر بچه‌اى که وجوب غسل حيض را نمی‌دانسته چیست؟ شرایطی که سبب وجوب غسل جنابت می‌شود چیست؟ حکم كسى که در يادگيرى صحيح انجام غسل، سهل‌انگارى كند چیست؟ آیا غسل جنابت تنها به واسطه دخول بر زنان واجب می‌شود؟ كسى كه در زير دوش جنب شده، آیا می‌تواند با همان بدن تر غسل را انجام دهد؟ غسل جنابت از همان حالات اوليه كه متوجه به جنابت شده‌ايد مستحب است. حکم فردی که با نيت غسل، استحمام نموده اما غسل را فراموش کرده چیست؟ حکم وسواس به خرج دادن در انجام غسل چیست؟ آیا لباس‌هايى كه آثار جنابت در آنها مشاهده می‌شود را جدا باید شست؟ پتویی که آثار جنابت روی آن مشاهده می‌شود را چگونه باید تطهیر نمود؟
نظر شما :
captcha